Home » Blog » Gratis webinar 13 mei 2020

Gratis webinar 13 mei 2020

Aanstaande woensdag hebben wij een gratis webinar over 'Tijdig (h)erkennen van stress bij thuiswerken'.

Tijdens het webinar zal je duidelijk worden waarom je bij thuiswerken meer stress ervaart. En waarom zelfs specifiek juist in deze tijd.

Nu ben ik in de omstandigheid op kantoor te kunnen werken. Dagelijks het ritje met de auto naar kantoor te maken. Lekker de radio aan of Spotify met mijn muziek en mijn afleiding. Op kantoor is het nu wel erg rustig, maar eigenlijk is mijn werk niet anders geworden. Nog steeds voer ik de administratie, hou ik de website bij, werk de e-learning bij. De radio staat aan. Geen afleiding. Het koffieapparaat pruttelt vrolijk als ik om een nieuwe beker koffie vraag. Het lijkt allemaal zo normaal.

En toch maak ik mij zorgen. Zorgen om jou die thuiswerkt. Noodgedwongen door de maatregelen. Want ondanks dat ik nu op een 'kantoor op afstand' werk, weet ik wat het is om thuis te werken. Met alle afleiding van dien. Een extra aai aan de hond. Nog snel even de wasmachine aanzetten of de was snel nog even ophangen. Kort met de schoolgaande dochters bijpraten over hun dag.

En in deze tijd kan het niet makkelijker zijn. Omdat nu het hele gezin thuis is. Bedrijven die werknemers thuis laten werken, kinderen die niet naar school gaan, maar thuis les krijgen. De hond die wellicht extra blij is dat de baas thuis is en graag wat extra aandacht wil. En daar tussen zit jij. Je wilt graag presteren, omdat je het werk altijd leuk hebt gevonden. Het koffieapparaat thuis heeft lekkere koffie (die koop je immers zelf in :)) maar daar tref je niet je collega's. Niet even een gezellig praatje bij een bakkie om het weekend door te nemen. Geen mogelijkheid om toch snel even een vraagje te stellen waar je mee zit.

Je medewerkers en collega's zijn thuis op afstand aan het werk. En die afstand voel je gewoon. Je moet nu veel meer plannen. Wanneer kun je je collega of leidingevende het beste bellen om toch je dringende vraag te stellen? Wat is de beste tijd voor jou als manager om contact te hebben met je medewerker(s)? En chatten via Teams (of andere chat-/videomogelijkheden) is in het begin best aardig. Maar op de lange duur werkt het toch niet. Er ontstaat veel te veel ruis op de lijn. Misschien heb je zelfs de gedachte om een stap harder te gaan lopen omdat je denkt dat je manager of je collega's anders denken dat je niet hard genoeg werkt.

We helpen jou als manager, leidinggevende in deze webinar om de tekenen van stress bij de thuiswerker te herkennen (en dus te erkennen). En je krijgt handvatten om te leren denken in mogelijkheden in plaats van in problemen. Leer hoe je de gedachten en emoties van je medewerker positief kunt ombuigen zodat ze weer inzien dat ze er toe doen en dat het werk dat ze verrichten mooi is en wordt gewaardeerd.

Klik op deze link en doe mee! Graag tot 13 mei om 10.30 uur.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *